CMB Registratie

Xelion CallMeBack website integratie

De ICT Ruyters

Powered by: De ICT Ruyters

Voor vragen en/of opmerkingen kunt u een mail sturen naar:

Aanvragen m.b.v. een bestaand API account - stappenplan

  1. Zorg dat API toegang van buitenaf naar de Xelion tenant toegestaan is.
  2. Maak in de Xelion tenant een nieuw gebruikersaccount aan, deze moet in het veld voornaam bij de persoonsgegevens de tekst APICMB bevatten en heeft geen eigen licentie nodig. De achternaam wordt niet gebruikt en kan leeggemaakt/leeggelaten worden. De gebruikersnaam is vrij te bepalen, deze dient echter wel uniek te zijn binnen de gehele tenant.
    • Ook de "voornaam" APICMB moet uniek zijn binnen de gehele tenant. In het geval van een afwijkende configuratie (bijv. gedeeld met meerdere BV's/dochterondernemingen) is het ook mogelijk om van de tekst APICMB af te wijken. Dit dient echter wel te gebeuren in overleg met ons, anders werkt de nummer/naamweergave niet correct.
  3. Geef deze nieuwe gebruiker ook een intern telefoonnummer/extensienummer, dit is nodig omdat Xelion anders geen call kan opzetten.
  4. In de aansluiting van deze gebruiker zou het veld Log als onder de tab Algemeen standaard ingevuld moeten worden met de persoonsgegevens die in stap 2 zijn aangemaakt. Zo niet, zorg dat deze alsnog gekoppeld worden.
  5. Als bovenstaande stappen doorlopen zijn, gebruik dan de optie API user in het aanvraagformulier.